אוסקר 2022: הרשו לנו להמר

טלוויזיה
אוסקר 2022 יהיה זכור, ככל הנראה, בזכות המעבר הסופי של פרסים גדולים לסרטים, יוצאי חברות הסטרימינג. השאלה היא כמובן מי תעשה זאת ראשונה וכמה פרסים יחולקו לכל אחת מהחברות אל מול הקולנוע הקלאסי, ההולך ונכחד. יהיה מעניין, שנתחיל לשים את הצ'יפים במקומם?

אוסקר 2022: הרשו לנו להמר
אוסקר 2022: הרשו לנו להמר

השנה הנוכחית ופרסיה עומדת להיות היסטורית, בכל הנוגע לחלוקה. אחרי שנתיים של קורונה, עולם הקולנוע והסרטים הולך ומשתנה והטקס וחברי האקדמיה, עומדים להתאים את עצמם ולצאת מהצנוניות היבשושית הרגילה ולתת פרס ראשון, ככל הנראה, לסרט סטרימינג ואם מסתכלים על זה כעת...כולם כבר מוזרמים. מי מהם בהפקת מקור, מי נקנה ומי בסופו של דבר התגלגל לשם. הקורונה טרפה את הקלפים וחילקה את רובם בין החברות שעזרו לנחם, בזמן הסגרים ובזמן שאולמות הקולנוע היו סגורים על מנעול ובריח.



אולמות הקולנוע לא יסגרו ותמיד יוותרו רלוונטיים, גם אם צריך מדי פעם להמציא אותם מחדש, כל עוד בילוי מחוץ לבית הוא עניין, בתי הקולנוע יישארו פתוחים ויזמינו את הצופים לפופקורן ושתייה, במחירים מוגזמים וכמובן חוויה ששום קולנוע ביתי לא יכול לספק...על המסך הענק ביותר שתוכלו לדמיין. נכון, אתם רואים עם עוד מאות צופים ונכון, לא את כולם הייתם רוצים אתכם באותו האולם, אבל...הפלטפורמה הזו כאן להישאר וגם אם הנציגות שלה הולכת ומצמצמת נוכחות ברשימות המובילות, היא עדיין מארחת את רוב המועמדים וככל הנראה תספק את החוויה האולטימטיבית לצפות בסרט נבחר, גם על ידי האקדמיה וגם על ידי קהלי הצופים המגוונים.

האוסקר של השנה הוא בסימן החזרה לקולנוע, אחרי שהתמכרנו לבינג', לסטרימינג ולחברות הסטירימנג המרובות, אשר רוצות להביא את הזהב, בפעם הראשונה, בכל הנוגע לפרס הסרט הטוב ביותר. קטגוריות אחרות ולא זניחות כבר קיבלו את הנציגים והזוכים שלהן מעולם הטלוויזיה ונותר לכבוש גם את הפסגה הזו, אשר תיכבש כנראה השנה באופן סופי. אז בלי עוד חפירות מסביב, ניגש לשולחנות ההימורים, נציב את האסימונים על הזוכים המיועדים ונחכה לשעת לילה מאוחרת, בשביל להירדם ולראות את התוצאות בבוקר לאחריו ואת השידור המוקלט, ביום שלאחר מכן. הרימו צ'יפייכם באוויר וזרקו על השולחן.




הרמז היה כבר בכתובים | צילום: IMDB

הסרט הטוב ביותר - מועמדים:

"בלפסט"
"קודה"
"אל תסתכלו למעלה"
"חולית"
"משפחה מנצחת"
"ליקריץ פיצה"
"הנהגת של מר יוסוקה"
"סמטת הסיוטים"
"כוחו של הכלב"
"סיפור הפרברים"


הרצוי:
האמת שהשנה הזו היא בעלת המועמדים הכי פחות מתאימים או סבירים לאוסקר ולכן הפנטזיה הייתה שאולי "חולית" או "ליקריץ' פיצה" יזכו וידיחו את האחרים. תנו לדני וילאנב את הפיצוי שהוא כל כך צריך על עוגמת הנפש, שהסרט שלו הוזרם מיד לסטרימינג ולפול תומאס אנדרסון את האוסקר על אחד הסרטים הכיפיים שהיו השנה.

המצוי:
"כוחו של הכלב". כי הוא עוצמתי, כי ביימה אותו אישה לא אמריקאית וכי אם כבר מישהו לוקח אוסקר מהסטרימינג, בכל הנוגע לסרט הראשי, כנראה שנטפליקס צריכה לעשות זאת ראשונה. אה...וגם נציגים אסיאתיים כבר עשו את שלהם ולקחו אוסקרים, אז היפני יחכה בצד.


במאי - מועמדים ומועמדת:

קנת' בראנה ("בלפסט")
ריוסוקה המגוצ'י ("הנהגת של מר יוסוקה")
פול תומאס אנדרסון ("ליקריץ פיצה")
ג'יין קמפיון ("כוחו של הכלב")
סטיבן שפילברג ("סיפור הפרברים")


הרצוי:
פול תומאס אנדרסון, שהצליח לגעת בנו, עם אחד הסרטים המשובחים של השנה, שגם הגיעו לאוסקר. בימוי כמעט רטרו, עם איכויות שהיו לבמאים הגדולים של תקופות ישנות יותר.

המצוי:
ככל הנראה ג'יין קמפיון הניו זילנדית תניף את האוסקר הנחשק ותרשום היסטוריה בתור הלא אמריקאית הראשונה שעושה זאת והאישה השלישית בהיסטוריה שמחזיקה אוסקר על בימוי.




מה שצריך בשביל האוסקר הזה | צילום: IMDB

השחקן הראשי הטוב ביותר - מועמדים:

חוויאר בארדם ("הזוג ריקרדו")
בנדיקט קמברבאץ' ("כוחו של הכלב")
אנדרו גארפילד ("טיק, טיק... בום!")
וויל סמית' ("משפחה מנצחת")
דנזל וושינגטון ("הטרגדיה של מקבת'")


הרצוי והמצוי:
וויל סמית'. די...היה כבר מזמן צריך לקבל את הפרס והגיע הזמן והשנה הזו היא טובה כמו כל שנה אחרת, בייחוד שבקלות הוא מתעלה מעל כל שאר המתחרים. המועמדות הרביעית תביא עמה זכייה.





הצהובה והנכונה | באדיבות בתי קולנוע לב

השחקנית הראשית הטובה ביותר - מועמדות:

ג'סיקה צ'סטיין ("The Eyes of Tammy Faye")
אוליביה קולמן ("הבת האפלה")
פנלופה קרוז (“אימהות מקבילות”)
ניקול קידמן ("הזוג ריקרדו")
קריסטן סטיוארט ("ספנסר")


הרצויה והמצויה:
קריסטן סטיוארט. אותו סיפור כמו וויל סמית', רק בלי המועמדויות והאוסקרים שהיו צריכים להגיע קודם. מועמדות ראשונה ונראה כזכייה הראשונה. אף אחד מהסרטים של המועמדות לא היה מועמד לאוסקר הראשי, אבל הסרט בכיכובה של סטויארט הוא בקנה מידה גדול יותר, עם דמות מרכזית יותר בהיסטוריה ופחות נישתי. היא גם מגלמת תפקיד יוצא מן הכלל ובהחלט מגיע לה להניף פסלון ראשון. ג'סיקה צ'סטיין, עם זאת, בעלת שלושת המועמדויות, תחשוב אחרת ותצטרך להמתין בסבלנות לרגע שלה.




שחקן המשנה הטוב ביותר - מועמדים:

קירן היינדס ("בלפסט")
טרוי קוטסור ("קודה")
ג'סי פלמונס ("כוחו של הכלב")
ג'יי. קיי. סימונס ("הזוג ריקרדו")
קודי סמית מקפי ("כוחו של הכלב")


הרצוי והמצוי:
טרוי קוסטר יהיה הזוכה החירש הראשון ולא רק בגלל שמדובר כאן בתיקון עוול, כיוון שההופעה שלו היא מצחיקה, נוגעת ללב ופשוט יוצאת מן הכלל, מעבר לעובדה שהוא לא שומע. העובדה הזו מקדמת אותו, בעצם כך שהוא מצליח להעביר את כל המנעד הרגשי הזה כמעט ללא דיבור ובעיקר דרך מבטים ומחוות וזהו פשוט יוצא מן הכלל.





אז...תה, ערבה שוממת ופסלון מוזהב ביד | צילום: IMDB

שחקנית המשנה הטובה ביותר - מועמדות:

ג'סי באקלי ("הבת האבודה")
אריאנה דבוז ("סיפור הפרברים")
ג'ודי דנץ' ("בלפסט")
קירסטן דאנסט ("כוחו של הכלב")
אונג'אנו אליס ("משפחה מנצחת")


הרצוי:
ג'ודי דנץ' במועמדות השמינית!!!! שלה בסך הכל, בעלת זכייה אחת על תפקיד המשנה ב"שייקספיר מאוהב". לכו תדעו עוד כמה זמן האישה הבריטית והמופלאה הזו תשחק, לא תעניקו לה אוסקר לקראת פרישה, שבתקווה לא תגיע בקרוב?

המצוי:
כל שאר השחקניות שאינן ג'ודי דנץ' במועמדות ראשונה אי פעם. הוותיקה שבהן ואולי הראויה, בעלת ההופעה המצמיתה והמערערת ביותר היא קירסטן דאנסט, בתפקיד יוצא מן הכלל, בסרטה של קמפיון.



כל השאר, שלא פחות חשובים, אבל...קצת פחות חשובים:

עיצוב תלבושות:

"קרואלה"
"סיראנו"
"חולית"
"סמטת הסיוטים"
"סיפור הפרברים"


לא נראה שיש כאן שאלה או מחשבה אחרת מלבד הסרט שכל כולו שם דגש על תלבושות מטורללות, מופרכות ומופרעות.


לאיזה צד להפנות את הפסלון הזה? | צילום: IMDB

הפסקול המקורי הטוב ביותר:

"אל תסתכלו למעלה"
"חולית"
"אנקאנטו"
"אימהות מקבילות"
"כוחו של הכלב"


האנס זימר. קללללללל. הולך בנונשלנט, בכדי להניח פסלון שני על הפסנתר, שהיה אמור להתפקע מרוב מועמדויות (אחת עשרה במספר) ונותר מיותם עם זכייה אחת בלבד, עד כה. הגיע הזמן לתיקון.


אני הולך לרוקן את הטקס הזה, כמעט כמו כמות המים באראקיס | צילום: IMDB



התסריט המעובד הטוב ביותר:

"קודה"
"הנהגת של מר יוסוקה"
"חולית"
"הבת האפלה"
"כוחו של הכלב"


"חולית" המשובח והמצופה כל כך צריך לקטוף כאן לא מעט פסלונים, בשביל שתהיה להכל משמעות והוא יניף בקטגוריה הזו ועוד באחרות, בכדי לתקוע יתד קולנועי בעיניהן של חברות הסטרימינג, בדיוק כפי שדני וילאנב חלם.


התסריט המקורי הטוב ביותר:

"בלפסט"
"אל תסתכלו למעלה"
"משפחה מנצחת"
"ליקריץ פיצה"
"The Worst Person in the World"


רק כי פול תומאס אנדרסון צריך לצאת עם משהו מהטקס הנוכחי. קרב צמוד למדי, בין לא מעט סרטים עם תסריט מקורי נהדר ושלו אמור להשאיר אבק למתחרים.


לא תזרקו לנו איזה פרס?! | באדיבות סרטי פורום פילם



שיער ואיפור:

"מגלה את אמריקה 2"
"קרואלה"
"חולית"
“The Eyes of Tammy Faye”
"בית גוצ'י"


"קרואלה" עוד עשויה לצאת מהאוסקר הזה עם שני פרסים על עניינים שמסביב. ואולי גם כאן "חולית" ינסה לזנב בה, אבל איפור, תלבושות ושיער כנראה יילכו לזאתי עם הדלמטים.


אמנם כאן השיער לא מעוצב, אבל לא ניכנס לקטנות | צילום: IMDB



השיר המקורי הטוב ביותר:

"Be Alive" (ביונסה, "משפחה מנצחת")
"Dos Oruguitas" ("אנקאנטו")
"Down to Joy" ("בלפסט")
"No Time to Die" (בילי אייליש, "ג'יימס בונד: לא זמן למות")
"Somehow You Do" מתוך ("ארבעה ימים טובים")


בילי אייליש הייתה אמורה ללכת ראש בראש עם "We Don’t Talk About Bruno" של "אנקאנטו", אבל דיסני לא שיערו שהסרט והשיר יהפכו לכאלו מצליחים והלכו על משהו אחר. ובכן....באסה להם, כי אולי ככה היה להם סיכוי עם השיר שמתנגן כבר שנתיים לפני שבונד עצמו יצא, בגלל אילוצי קורונה. אנחנו בשלים לתת לאייליש פרס נוסף. הפעם מוצדק.


ראיתי במו עיניי את בילי אייליש מרחפת אל האוסקר | צילום: IMDB



אפקטים ויזואליים:

״חולית״
״לשחרר את גיא״
״לא זמן למות״
״שאנג-צ׳י ואגדת עשר הטבעות״
״ספיידרמן: אין דרך הביתה״


כולם יפים, כולם מרשימים, אבל רק אחד זוכה. אין כאן מה לדבר בכלל...וילאנב ו"חולית" שלו ירסקו את הטקס, אבל אף פרס משמעותי לא הולך איתם הפעם.


סרט אנימציה:

״אנקאנטו״
״Flee״
״לוקה״
״משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות״
״ריה והדרקון האחרון״


אין כאן באמת סיכוי לאף אחד אחר, כי אם לסיפור ההצלחה הנשי המסחרר מבית דיסני. הנציג של נטפליקס היה בזווית הפה ובדיבור, אבל....אין מצב ש"אנקאנטו" שומט את זה.


באמת אל תדברו עליו. בכל הנוגע לשיר...בסרט האנימציה הוא יגיע ממקום המסתור שלו | צילום: IMDB



סרט בינלאומי:

״הנהגת של מר יוסוקה״, יפן
״Flee״, דנמרק
״האדם הכי גרוע בעולם״, נורווגיה
״יד האלוהים״, איטליה
״לונאנה: יאק בבית הספר״, בהוטן


כותב שורות אלו מצביע בבושה ומודה שרק אחד מהסרטים הללו נצרך וגם הוא בנטפליקס - קרי, הנציג מאיטליה, אשר הוא יותר מראוי לחלוטין להניף את התואר הנכסף, אבל אם הנציג היפני לא ימצא את עצמו מניף את הפרס הראשי וחברי האקדמיה לא יבצעו איזה ניסיון פיצוי, סורנטינו ימשיך בקו הכושל של נבחרת הכדורגל שלו ויישאר (עדיין) ללא אוסקר.


מסיעה אותך לטקס הפרסים, לקטוף את מה שמגיע לנו ורמז...זה לא דובדבן | באדיבות בתי הקולנוע לב



צילום:

״חולית״
״סמטת הסיוטים״
״כוחו של הכלב״
״הטרגדיה של מקבת״
״סיפור הפרברים״


סאונד:

״בלפסט״
״חולית״
״לא זמן למות״
״כוחו של הכלב״
״סיפור הפרברים״



משעמם כל הפרסים הטכניים האלו, תביאו משהו אמיתי כמו מים | צילום: IMDB



עריכה:

״אל תסתכלו למעלה״
״חולית״
״משפחה מנצחת״
״כוחו של הכלב״
״טיק, טיק… בום״



עיצוב:

״חולית״
״סמטת הסיוטים״
״כוחו של הכלב״
״הטרגדיה של מקבת״
״סיפור הפרברים״




אז...לא להירדם? כן? וונדה סייקס, רג'ינה הול ואיימי שומר ינסו להצחיק אתכם אל מעבר לשעות השינה המקובלות, אז תחזיקו את עצמכם ביחד איתן.


טקס האוסקר ישודר ב-yes וב-STINGTV בלילה שבין ראשון לשני בשעה 03:00 ;הטקס הערוך והמתורגם יעלה בערוץ yes MOVIES DRAMA ביום שלישי ב-21:00

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על אוסקר 2022: הרשו לנו להמר
סרטים בקולנוע