״קינגס מן: ההתחלה״: האמת? מחכים כבר לסוף

ביקורות
לא ברור כל כך לאיזו מטרה הסרט הזה הופק, התעכב בשנתיים ויצא בסופו של דבר. עשיית רווח לא הולכת להיות הפעם המטרה המושגת וגם לא הגדלת קשת קהל הצופים, אז למה לעזאזל למשוך המון שמות גדולים לבינוניות קולנועית? התשובות לדיסנים.

״קינגס מן: ההתחלה״: האמת? מחכים כבר לסוף
״קינגס מן: ההתחלה״: האמת? מחכים כבר לסוף

בעוד חודש וחצי ימלאו למותג הקרוי "קינגסמן" שבע שנים, מאז הופעת הבכורה שלו ברחבי העולם (ובישראל בפרט). הסרט הראשון היה נפלא, מרגש, מסעיר ועתיר באקשן, דמויות מעניינות והתנגשויות בין תרבויות, תפיסות עולם וכמובן מילוי חור האב, אצל בן שהיה זקוק לדמות אב ולהפך. הסרט הצליח איכשהו להפוך לתופעה חד פעמית, מרעננת ונפלאה, בעולם של שפע בסרטי מרגלים, בריתות סודיות וקונספט שכבר הוזיל את עצמו ויצא מהמעיים, אפילו של אלו שנולדו בתחילת שנות האלפיים. הרעיון הולך וממצה את עצמו ומי שרואה בעיניו את הרווח האפשרי ולא סולד מהאפשרות לעוד ועוד סרטי המשך או פריקוולים, כמו במקרה הנוכחי, הם האולפנים ויש אחד מעל כולם, שצד כל רעיון, בניצניו ומוכן לשים עליו עוד כמה גרושים, בשביל לסחוט את התפוז הזה עד דק.


היידה לטרילוגיה! | באדיבות סרטי פורום פילם

שלוש שנים לאחר יציאת הסרט הראשון בסדרה, המשיכה הדרך הסלולה אל עבר הטרילוגיה, בצאת הסרט השני בסדרה. זה היה קצת פחות טוב, אבל עדיין מבוסס סדרת הקומיקס של מארק מילר, עדיין מהנה, מעניין ולחלוטין היה שווה את הזמן בבתי הקולנוע. כעת מגיע החלק השלישי, שאיננו השלמה לטרילוגיה, כי אם מעבר אחורה בזמן; "פריקוול" קוראים לזה. אותו פריקוול מדובר היה אמור לצאת לפני כשנתיים, אבל אז הגיע מיקי מאוס, עם המשפחה העשירה שלו וקנה רעיון, אשר קמל עוד טיפה בגלל שלא היה לאן לפתח אותו, הפרויקט קפא קצת ואז הגיעה הקורונה ובמקום לשמור על הבדל של שנתיים בין הסרט הקודם לזה, עברו להם, מבלי לשים לב, כמעט חמש שנים ופתאום הרלוונטיות, המוטלת בספק ממילא, הפכה להיות אפילו נמוכה יותר והמוצר, איך לומר בעדינות? בהחלט עומד בציפיות הנמוכות שנוצרו עבורו ואם באמת הנמכתם אותן כפי שצריך, ייתכן ואתם עוד עשויים ליהנות מהסרט.

כל הסימנים המטרימים היו שם. באמת, כולם. סרט שלישי בסדרה שבאמת לא מעניינת אף אחד, אחרי הראשון ובוודאות אחרי השני. דג'ימון הונסו בסגל של הסרט וגם ג'מה ארטרטון - שני שחקנים, אשר השתתפותם בפרויקט קולנועי כלשהו בדרך כלל מצביעה על תקרת זכוכית שלא הולכת להישבר, בכל הנוגע לרמה ולאיכותו של הסרט. בכדי להבין כמה סתמי הוא, אפשר לנסות ולצלול לעלילה ורק לנסות להבין ממה היא תפורה - אותה עלילה עשויה מגזירות גסות, המשתייכות לאירועים אמיתיים והדבקה עם ערימות של חלקי עלילה, אשר באמת מתקשה להתרומם, על אף הדמויות הרבות ושלל האירועים שמתרחשים בה ובסופו של דבר נגזר עליה להיראות, להישמע ולחוש כל כך גנרית ולא מיוחדת, למרות הניסיון להמם את הקהל בחלק האחרון של הסרט, קצת לפני הקרב הגדול, שבוודאות לא יגרום לאף אחד להתרגש במושבו.


אני מעלה זבח בפניכם. רק תשאירו את הסרט בתור רעיון וזהו | באדיבות סרטי פורום פילם

איך תוכלו לדעת כאשר מדובר בסרט שהבינוניות נשפכת ממנו כמו היין מהכוס של הקידוש בערב שבת? פשוט נסו להניח את ראשכם לאחור, במהלך הצפייה, לנוח מספר דקות, רק בכדי להבין שכאשר התעוררתם, הכל די נשאר אותו דבר ושום דבר לא באמת התקדם או הלך לאחור בעלילה. כזה הוא הסרט הנוכחי בדיוק. מלבד אקספוזיציה ארוכה למדי, לסיפור האמיתי ולהתפתחויות הבשרניות, לכאורה, של העלילה, אי אפשר לומר שבאף שלב של הסרט, מעבר להתקרבות לסופו, אתם תפסידו משהו אם תקומו לקנות משהו במזנון, תלכו לשירותים או תגניבו איזו סריית נחירות מפוארת של עד רבע שעה. ישנה חינניות מסוימת בהחלט בחלק מהדמויות, בחלקים מסוימים מהסיפור ואפילו מהרצון להבין כמה ממנו תלוי מציאות וכמה ממנו בדיות, שנועדו לסתום חורים, אשר נפערו במהלך כתיבת התסריט, אבל מעבר לחינניות והבינוניות, קשה לומר שיש לו זכות קיום.

הסרט הנוכחי מציג מערכת יחסים בין אב ובן אמיתיים, שלא כמו בזוג הסרטים הקודמים. הפעם מדובר באב ובן ממשפחת אוקספורד, אשר משתייכים למשפחת אצולה; דוכסות, אם לדייק. ברשותם צי משרתים, אשר מתייחסים אליהם בכבוד השמור למשפחות מלוכה ולא רק לבוסים. אורלנדו, הדוכס האב (המגולם על ידי רייף פיינס) וקונרד, הבן (המגולם על ידי האריס דיקינסון) מאבדים את אם המשפחה, כבר בסיקוונס הראשון של הסרט - עובדה שיוצרת פציפיזם אצל האב ורצון לחקור את העולם ולהילחם בכל המלחמות השוות שהוא מציע, עבור הבן. מלחמת העולם הראשונה מחורחרת, בעודה הולכת וקרבה בצעדי ענק, על ידי נבל סקוטי, בעל מבטא כבד מאוד (ג'יימס מקאבוי ישב עמוק בראש, במהלך לא מעט שלבים מהסרט - אבל זה לא הוא), אשר יושב בראש הר מלא בעיזים ואנשי מפתח ועושי דברו, שהם חבורת זוממי מזימות, אשר פועלים במעצמות האירופיות הגדולות, לחרחר מלחמה ומתייחסים אליו בתור "הרועה" שלהם.


נסיים את השיעור ונלך לרקום מזימות מלחמה | באדיבות סרטי פורום פילם

קשה להתייחס לעלילה מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל מעט. בליל האירועים, המיקומים והמשתתפים בסרט מבוססים באופן רפוי, אבל יצוק דיו, על בסיס אירועי העבר ואישים, אשר יצרו אותם. נדרש שיעור בהיסטוריה ובדיקה מעמיקה אצל וויקפדיה, על מנת לאשר או להפריך את העובדות המוצגות בסרט. בסופו של דבר או שנכון יותר לומר; באמצעו של דבר, גונב ריס איפנס את ההצגה בתור גרגורי רספוטין, הידוע לשמצה. על אף קאסט עמוס בכוכבים ידועים יותר ופחות, איפנס עושה את מה שהוא יודע לעשות כל כך טוב, עוד מהימים הטובים עם ג'וליה רוברטס, ב"נוטינג היל" ופשוט לוקח אליו את הדמות הקיצונית, השנויה במחלוקת וזו שחייבת לחטוף את המבטים של כולם אליה ולמשך דקות ארוכות פשוט מעביר את כל כובד המשקל אל דמותו ועושה זאת בחן השמור רק לו ולדמויות המטורללות שהוא אוהב לגלם.

הפרק המקדים הזה לא ישמיד את החלומות של האולפנים לטרילוגיה, ככל הנראה, על אף שהרווחיות וההצלחה הכלכלית והכללית שלו מוטלים בספק גדול, כבר בשלבים מוקדמים אלו, של הפצה ראשונית. ברחבי העולם לא נרשמה ציפייה, במהלך השנתיים האחרונות, של הקורונה ודחייתו של הסרט לתאריך היציאה שלו ונראה שכשם שהוא הגיע, הוא גם ייעלם ואפילו מהר למדי ויינתן הזמן לצופים לשכוח קצת מהמותג עד שייצא, בלית ברירה גם הפרק החותם להשלמת הטרילוגיה. בלי הרבה מדי אקשן מרשים או הרבה מדי אקשן, יחסית לצמד הסרטים הראשונים, בלי דמויות מעניינות או התפתחויות עלילתיות יוצאות דופן, קשה להבין איך יש זכות קיום למותג המפרפר פרפורי גסיסה הזה, שהמקסימום שהוא יכול לחלץ לכיוונו הוא המילה: נחמד או בינוני. מצד שני, אתם יכולים בוודאות לסמוך על מיקי ומשפחת הכסף שלו, שיצליחו לחלץ עוד כמה גרושים מהמוצר המט לנפול הזה.


תמצאו לי את איפנס. דחוף | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
בלי ציפיות, אין הרבה מדי אכזבה. זו בדיוק המחשבה שאיתה אתם צריכים להיכנס לקולנוע, כאשר אתם עומדים לצפות בסרט הזה. כי באמת שאין לו הרבה זכות קיום לאחר מכן, כאשר ישתחרר לצפייה ביתית עתירת נחירות.

משפט על הבמאי:
מת'יו ווהן הוא במאי בריטי לא רע, שהחל עם ״לאייר קייק״, ״אבק כוכבים״ האיקוניים והמשיך עם להיטים גדולים כמו: ״קיק-אס״ ו״אקס-מן: ההתחלה״. מאז הוא רק מייצר סרטי קינגסמן ודי תקוע, שלא לומר דועך וגם כרטיס היציאה מהמותג ההולך ונשחק של אנשי המלך הולך להתברר בתור מותחן ריגול עמוס בכוכבים וכנראה ישאיר את ווהן עוד קצת בלימבו הזה עוד טיפה.

משפט על השחקנים:
כאן באמת קשה לדעת מאיפה להתחיל והיכן לסיים. פיינס, הונסו, ארטרטון, צ'ארלס דאנס, אהרון טיילור ג'ונסון, אוגוסט דיהל, טום הולנדר, סטנלי טוצ'י, דיוויד קרוס, מת'יו גוד ועוד ועוד ועוד ורובם עוד בתפקידים מזעריים וחסרי משמעות מינימלית. כל אלו וזה מה שאתם מקבלים. חבל.

משפט על אורך הסרט:
שעתיים וקצת. בלי הרבה צורך או הצדקה. בלי הרבה אקשן או ריגושים. עדיף לאפסן את המותג הזה בצד ולעשות משהו טוב יותר עם הזמן שלכם.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ״קינגס מן: ההתחלה״: האמת? מחכים כבר לסוף
סרטים בקולנוע