"לשיר 2": קצת מתקשה בהתחלה, אבל התוצאה נותרת זהה

ביקורות
הסרט השני והמצופה למדי (אם תשאלו את הילדים) של מחזה הזמר המצויר, עמוס שירי הפופ של העשורים האחרונים וגם קצת יותר, מגיע עם חנוכה לתת לכם את התמורה לכספכם ומצליח לא ליפול לבור שנחפר עבורו, מעצם היותו שני במספר

"לשיר 2": קצת מתקשה בהתחלה, אבל התוצאה נותרת זהה
"לשיר 2": קצת מתקשה בהתחלה, אבל התוצאה נותרת זהה

חנוכה בפתח והמופעים המוזיקליים במתח. והנה לכם מופע מוזיקלי נוסף, שאומנם לא כולל את כוכבי הילדים על במה אחת, במרכזו של איצטדיון כדורסל, אבל בהחלט מדובר בניסיון הכי קרוב לכך, באנגלית ועם הכי הרבה שירים שאתם, ההורים, מכירים מהעשור האחרון, לפחות. נדמה שבכל פעם שסרט חדש של המיניונים עומד לבקוע מהביצה הצהובה שלו, מוציאים אולפני Illumination סרט חדש של "לשיר" ועל אף שהביקור הקודם היווה בבחינת הופעת בכורה לקונספט הזה בכלל, הפעם מנסים לשים פה את האצבע על נוסחה מנצחת.


דוהרת ולא עוצרת | באדיבות Tulip Entertainment

הסרט השני מפגיש את הצופים ביחד עם כוכבי הסרט הראשון (ובכן...כמעט כולם. מינוס עכבר פושטק עם קול של פרנק סינטרה), שכבר עשו את הצעד קדימה עם תום הסרט הקודם. הם נמצאים במקום אחר ולאחר הפריצה המקומית, אשר התרחשה בסרט הקודם, אבל זה אף פעם לא מספיק; לא למפיק העל שלהם (מר מון, המדובב, שוב, על ידי מת'יו מקונוהיי) וכנראה שגם לא לחלק מהקאסט הצבעוני, שזינק קדימה בחייו, באותה הפעם שכולם נפגשו בשביל להציל את הקריירה של מון ואת אולם התיאטרון, אשר ברשותו. הסרט הנוכחי מבצע את הזינוק הטבעי לו ציפו ותמיד מצפים מאלו אשר ביצעו את הקפיצה מאלמוניות להכרה בתודעה הקולקטיבית ומגיע להפגיש את קהל הצופים עם אותם הגיבורים האהובים של הסרט הראשון.

השטאנץ נותר קבוע, כאשר מר מון מצליח לסבך את עצמו איכשהו עם הופעה שאמורה לעלות ובדרך נתקע עם כל מיני חצאי אמיתות ובעיקר שלושת רבעי שקרים. דווקא כאשר נראה שכולם מרוצים ועושים את מה שגורם להם לאושר, מון מחפש לקבץ כמה שקלים ביחד וליצור מהם שטר (חשבתם שניפול על המילה הארכאית "לירה"? לא ולא) וממתין להגעה של ציידת כישרונות, רק בשביל להתאכזב מחדש מפרי יצירתו. לאחר שהוא מוגדר כבינוני וכזה שיכול רק להצליח בתיאטרון השכונתי שלו, הוא מחליט ששום דבר לא יעמוד הפעם בפני כוח הרצון שלו וזה אומר גם...להחליק כמה שקרים לבנים, בכדי לייצר לעצמו אמת אחת וטובה לו ולבעל ההפקה הענקית, בעיר הגדולה, אליהן הוא מכוון להכניס את החבורה שלו.


שם זה האודישן? | באדיבות Tulip Entertainment

כל אחד מכוכבי הסרט הקודם מקבל גם הפעם את זמן המסך שלו ונתח עלילתי, אשר מציג את הקושי האישי של כל אחד ואחת מהם להרים את הרמה בתור אינדיבידואל ולהפוך לכוכב יותר גדול. האחד צריך לדעת לרקוד במהלך אינסטנט של כמה ימים, השנייה צריכה להעמיד פני מאוהבת עם מישהו שאיננו כוס התה שלה ואילו השלישית צריכה להתגבר על פחד גבהים ועל יריבות מפתיעה. מי שלא משתנה ולא מתעגל לעולם הוא כמובן גאנתר (המגולם היטב על ידי ניק קרול), החזיר העגלגל שאחת מתכונות האופי שלו היא פשוט להיות עגול...ומצחיק.

הקשיים עמם מתמודדות הדמויות כמעט והולכות לאיבוד במהלך אמצעו של הסרט ואפילו יש עוד נתח עלילתי, אשר כולל את בונו בתפקיד כוכב רוק מזדקן, אותו חייבים לשכנע הכוכבים המתקשים, לחבור אליהם ולתת להם לגיטימציה להפוך ללהקה גדולה. מכיוון שהפעם הזמן נגדם, בכל הנוגע לייצור עקומת למידה אמינה יותר, העובדה הזו פוגעת באמינות העלילתית, באופן יחסי לסרט ילדים כמובן. מה שעבד בסרט עם סגנון ריאליטי של אחד מהכוכבים ה______ (השלימו את החסר: נולד, לאירוויזיון, הבא...והרשימה הזו מתארכת ומתעבה מדי שנה) בסרט הראשון, עובד קצת פחת טוב בסרט הנוכחי, אבל לא מוריד מערכו, בתור מוצר שלם.


אנחנו צריכים אותך! | באדיבות Tulip Entertainment

חובה לציין כי הסרט סובל מעט מעניין עקומת הלמידה והחיבור לתכונות החדשות (ריקוד למשל), אשר אמורות לארוך הרבה זמן, אבל בפועל מתקצרות ואורכות מעט מדי זמן וזאת מכיוון שבכל הנוגע להתפתחות עלילתית, הכל צריך להיות מהר בשביל לרצות את הבוס הגדול. גם הפעם יש להם מעט זמן להרים הופעה, אבל הפעם יש להם את כל התנאים ומהצד השני, לשיר הם כבר יודעים, אבל לרקוד, להתאהב, לרכוש פחד גבהים ואז לנסות להיפטר ממנו הן פעולות שדורשות קצת יותר זמן משלושה שבועות או אפילו פחות. אבל סרט ילדים, כבר אמרנו, כן?

וכך מגיע לו הסרט לסיום עם קצת נגיעות של אמונה עצמית, לחלום בגדול וללכת אחרי החלום ואפילו להתגבר על פרידה מאנשים אהובים ויקרים, שזה מסר קצת כבד, אשר נכנס ברוך ובחמלה לסרט הנוכחי. הוא מקרטע בלא מעט שלבים, אבל עונה על כל הצרכים של הקהל שלו, בשביל לאזן וכאשר הוא מגיע לישורת האחרונה הוא מרים את הרמה ויוצר פעם נוספת את הספקטקל המוזיקלי המופלא, שכולל לא מעט ביצועים נפלאים של חברי הצוות לשירים מוכרים. שכפול כמעט זהה למדי של הצלחת הסרט הראשון, עם קצת תחושה של הגזמה, אבל בסופו של דבר התוצאה הסופית מדביקה את הילדים ואת ההורים לכיסאותיהם למשך כמעט שעתיים והיא נהדרת.


הם רק רוצים לשיר | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
הצבעים, השירים והקומדיה הילדותית והנהדרת הזו, אשר מצליחה לשבות ולהעביר מסרים חיוביים לדור הצעיר. טיפה פחות טוב מקודמו, אבל ממש טיפה.


משפט על הבמאים:
גארת ג'נינגס, אשר ניצח על הסרט הראשון מתחיל לבקוע מהקליפה הבינונית שלו ומתמקד בתוצאות נהדרות בסרטי ילדים.


משפט על השחקנים:
הקאסט נותר כמעט אותו הדבר, כאשר מת'יו מקונוהיי נותר הכוכב הראשי, איתו גם מככבת הקבועה בלא מעט סרטים של שניהם ביחד: ריס ווית'רספון. אליהם מצטרפים המשתתפים מהסרט הקודם: סקלרט ג'והנסון, בובי קנאוולה, טארו אגרטון וטורי קלי וגם החדשים: אריק אנדרה, בונו, פארל וויליאמס ולטיסיה ווייט.


משפט על אורך הסרט:
סרט ארוך יחסית, לסרטי ילדים. עשר דקות פחות משעתיים, שלגמרי יכלו להתקצר לשעה וחצי הקבועות של סרטי הקטנטנים.

סיכום המבקר
10/
6.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "לשיר 2": קצת מתקשה בהתחלה, אבל התוצאה נותרת זהה
סרטים בקולנוע