"קייט": קייטי או הדס או הדר..מוזר.

ביקורות
נטפליקס רצו ליצור עוד סרט אקשן בשביל לעבות את המבחר בקטגוריה , אבל יצא להם משהו כל כך בנאלי ושקוף שאפילו כאשר מגיעים עם ציפיות נמוכות אי אפשר שלא לתהות עד כמה אפשר להיות כל כך לא יצירתיים.

"קייט": קייטי או הדס או הדר..מוזר.
"קייט": קייטי או הדס או הדר..מוזר.

אריק ברמן ניסח זאת היטב כאשר שר "למשל הדס... או הדר... נו,עם שיער כזה קצר...". אם היה צריך לייצר פרפרזה של השיר שלו על קולנוע, כנראה שהיינו מגיעים לסרט הנוכחי בקלות יתרה. סרטי אקשן בדרך כלל לא מתבלטים בתסריט סוחף או מפותל והתסריטאים שלהם לא צריכים לעבוד יותר מידי קשה כיוון שבדרך כלל הצופים לא מצפים לעלילה קוהרנטית או טוויסטים מפתיעים. רק תנו יריות ואיזה סצנת קרב טובה וקניתם אותנו , אם יהיה חור בעלילה או טוויסט שקוף אף צופה לא יהרוג אף אחד, אפילו שמדובר בסרט אקשן. אבל זה לא אומר שאפשר לחפף עד כדי כך וזה מה שמרגיש בדיוק לאחר הצפייה בסרט, עליו אחראי אומאיר אלים, התסריטאי החדש למדי בתחום.


אז אתה אומר שהשתתפתי בסרט קייט? אני לא זוכר את זה | באדיבות IMDB

אז על מה הסרט?
קייט (מרי אליזבת' ווינסטד - "דרך קלוברפילד 10" ו"האקסים של החברה שלי") היא מתנקשת-על שמגיל קטן חונכה ואומנה להיות אחת כזאת. היא מודיעה למפעיל שלה - ואריק (וודי הארלסון - "בלש אמיתי" ו"זומבלינד") שהיא רוצה לפרוש מעסקי החיסולים , במפתיע מאוד זמן קצר לאחר מכן היא מורעלת ע"י חומר רדיואקטיבי שלא מתיר לה סיכוי לחיות ואף נותן לה 24 שעות לחיות ולא יותר מכך. קייט מבינה שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה או לצאת למסע נקמה והיא בוחרת את באופציה של הנקמה (כי בכל זאת עלילה של קייט מגלה את עצמה כמה שעות בהודו הייתה כנראה פחות מצליחה). קייט מצליחה בחינניות הרסנית להגיע שלב אחר שלב וקלישאה אחר קלישאה עד לבוס הגדול שהוא לאו דווקא מי שהיא חשבה שהוא בתחילת המסע הקצר שלה.

הטוב
פתחנו את נטפליקס בשביל אקשן, דם מכות וגיבורה מגניבה וזה מה שקיבלנו: הרבה אקשן, הרבה דם, הרבה מכות וגיבורה מגניבה, יש גם טינייג'רית שעוברת כמה מהפכים בסרט, שימוש לא רע באפקטים ויזואליים ולחובבי יפן או ליתר דיוק טוקיו אפשר לראות הרבה את רחובות העיר.


בדיוק אתמול הייתי אצל השיננית | באדיבות IMDB

הרע
אין שום דבר חדש בכל הנוגע לז'אנר, הכל כבר נעשה. מי שראה שניים או שלושה סרטי אקשן בחייו יידע כנראה שלב אחר שלב מה הולך להיות. הטוויסטים קטנים כגדולים נראים לצופה מקילומטר בלי משקפת, חלקם לא ממש הגיוניים או לא ממש מוסברים עד הסוף וזה נראה שחסר מניע בהם והבנאליות בתסריט מרגישה כבר כמו זלזול.

הבמאי
הבמאי, סדריק ניקולא-טרויאן, אשר באמתחתו "הצייד: מלחמת החורף" ולא יותר והתסריטאי, אומאיר אלים (עם שם משפחה כזה לא מפתיעה רמת האלימות בסרט) אשר כתב עד כה תסריט אחד נוסף והוא ל"איום מיידי" הנוראי והעלוב למדי, בכיכובו של ברוס וויליס. חוסר הניסיון של השניים הוא ככל הנראה מרכיב גדול בבינוניות של הסרט וניתן רק לתהות האם צמד מנוסה יותר היה מצליח ליצור משהו קצת יותר טוב.


העישון מזיק לבריאות | באדיבות IMDB

שחקני ונהנים
כמיטב המסורת הנטפליקסאית, הבמאים הצעירים מקבלים כסף וקאסט לא רע בכלל ויכולים "להתגלח" באמצעות עבודה עם שמות כמו וודי הארלסון. הארלסון, כרגיל, עושה את עבודתו נאמנה וכנראה בחר להיות בסרט כי זה השתלב לו עם חופשה בטוקיו ועם מרי אליזבת' ווינסטד שגם היא טובה ואמינה ובטח תוהה לעצמה מדוע בשלב הזה בקריירה אלו התפקידים שהיא לוקחת. הנערה - מיקו מרטינו בסרטה הראשון, גם לא רעה וביחד איתם יש עוד כמה שמות מוכרים שנעלמים בבינוניות, שלא באשמתם - שמות כמו טדאנובו אסאנו ("מורטל קומבט"), מיקל הויסמן ("מי מתגורר בבית היל" ו"משחקי הכס") ואן קונימורה ("להרוג את ביל").


תפקיד ראשון עבר בהצלחה | באדיבות IMDB

יש לך מילים אחרונות?
לא מדובר בסרט רע והוא בהחלט סביר ויכול להעביר את הזמן, אבל שם זה נגמר, הוא רק מעביר את הזמן, הוא לא ייזכר כמשהו מעבר לכך ולכן חשוב לאחר הצפייה בסרט לעדכן בנטפליקס שצפיתם בסרט כדי שעוד שנה לא תתחילו לראות אותו שוב. מה שבטוח זה שלא צריך לצפות בסרט בפעם השנייה בשביל לזהות את הטוויסט. לאחר צפייה בסרט נותר לתהות מדוע לא לצפות פשוט באחד מסרטי האקשן הישנים והטובים שנמצאים בנטפליקס בפעם השנייה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 3 שנים
בולשיט של נטפליקס  —  לא אהבתי את הסרט
כתוב תגובה משלך על "קייט": קייטי או הדס או הדר..מוזר.
1
סרטים בקולנוע