הידעת? הג'וקר החדש - חואקין פיניקס

רכילות
חואקין פיניקס הוא שחקן מפורסם, הוא לא בשורה הראשונה של השחקנים ולכן שמו לא שגור בפי כל אדם, כנראה שזה הולך להשתנות בקרוב בזכות ההופעה שלו בסרט "ג'וקר".

הידעת? הג'וקר החדש - חואקין פיניקס
הידעת? הג'וקר החדש - חואקין פיניקס

חואקין פיניקס נולד בסאן חואן, פורטו ריקו ב-28/10/1974. הוא נולד בכלל בתור חואקין רפאל בוטום. המשפחה שעברה מספר פעמים מדינות בדרום ומרכז אמריקה שינתה במהלך הזמן את שם המשפחה מבוטום לפיניקס בשביל לחגוג את ההיוולדות מחדש של המשפחה. לחואקין עצמו יש שני אחים גדולים ושני אחים קטנים - שני אחיו הגדולים של חואקין הם ריבר (נהר) פיניקס, שנפטר בגיל 23, אבל הספיק לשחק בלא פחות מ-25 סרטים וסדרות, ביניהם גם "איידהו שלי" ו"אני והחבר'ה". אחותו, ריין (גשם) בעלת קריירה מרשימה גם היא; 22 תפקידים בסרטים וסדרות, ביניהם "היצ'" ו-"גם לבוקרות יש רגעים קודרים". לחואקין יש גם שני אחים קטנים ליברטי (חירות) פיניקס, הכבשה הקולנועית השחורה במשפחה, בעלת שני סרטים בלבד בשנות ה-80 וסאמר (קיץ) פיניקס עם 28 תפקידים בסרטים וסדרות כשהסרט היותר מוכר שלה הוא "המאמין" בכיכבו של ראיין גוסלינג.


מחייך עוד לפני הג'וקר, פיניקס | צילום: Imdb

כאשר חואקין היה בן 6, משפחתו התמקמה בלוס אנג'לס ומצאה סוכן שייצג את חמשת הילדים המוכשרים, הופעתו הראשונה של חואקין הייתה לפרק אחד בסדרת הטלויזיה "שבע כלות לשבעה אחים" שבה אחותו הגדולה ריבר כיכבה, גם ליברטי הופיעה לפרק אחד בסדרה. לאחר מספר תפקידים קטנים בסדרות, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו על גבי המסך הגדול בסרט "חופשה בחלל (בשנת 1986), ב-1991 הוא פרש ממשחק ועבר עם אביו להתגורר במקסיקו. כאשר הוא חזר בשנת 1993 לארה"ב הוא היה זה שהזמין את האמבולנס לאחיו המנוח, ריבר פיניקס לאחר שאחיו לקח מנת יתר ונפטר כתוצאה מכך מאוחר יותר.

ב-1995 פיניקס חזר להוליווד דרך הסרט המפורסם "פיתוי קטלני" בכיכובם של ניקול קידמן, מאט דילון וקייסי אפלק, ב-1998 הוא כיכב בסרט "בחזרה למלזיה" ביחד עם וינס ווהן, אן הייש ו-ורה פרמיגה. בשנת 2000 הייתה הפריצה שלו כאשר גילם את הקיסר הרומי קומודוס בשובר הקופות "גלדיאטור" בכיכובו של ראסל קרואו, פיניקס היה מועמד לאוסקר על התפקיד אך בסוף הפסיד לטובת מייקל קיין בסרט "תקנות בית השיכר".


דורש פרס ולא רק מועמדות צילום: Imdb

בשנת 2005 פיניקס סוף סוף קטף פרס - את הפרס "גלובוס הזהב לשחקן הראשי הטוב ביותר בסרט קומי או מוזיקלי" עבור תפקידו כג'וני קאש בסרט "הולך בדרכי", בדרמה הביוגרפית-מוזיקל ית המבוססת על חייו של אגדת הקאנטרי ג'וני קאש.


הולך בדרכו לאוסקר, פיניקס | צילום: Imdb

בשנת 2009, כשנה לאחר שהודיע על פרישה ממשחק על מנת להתמקד בקריירת המשחק שלו, התארח פיניקס בתוכנית הלילה של דיוויד לטרמן. הוא הגיע עם משקפי שמש כהים, זקן מדובלבל ונראה מבולבל ומפוזר, לאחר כשנה התברר כי הוא שיחק דמות כחלק מסרט מוקומנטרי בבימויו של קייסי אפלק (ששיחק איתו ב"פיתוי קטלני" ועד 2016 היה גיסו לאחר שהיה נשוי לאחותו - סאמר פיניקס). ב-2010, כשנה וחצי לאחר ההופעה השערורייתית שלו בתוכנית של לטרמן, הוא הופיע שוב בתוכנית והסביר את התנהגותו.

פיניקס אצל לטרמן בפעם הראשונה:


פיניקס בפעם השניה:


בשנת 2012 הוא שיחק בסרט "המאסטר", בכיכובו של פיליפ סימור הופמן ואף זכה בפרס "השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ונציה" ואף היה מועמד בזכות תפקידו בסרט לפרס בקטגוריית השחקן הטוב ביותר באוסקר של אותה השנה (אותו הפסיד, בסופו של דבר, לכריסטוף וולץ, על תפקידו ב"ג'אנגו ללא מעצורים"). ב-2013 הוא שיחק בעוד סרט זכור כאשר גילם את התפקיד הראשי, בתור ת'אודור, בסרט "היא" ביחד עם סקרלט ג'והנסון.

לאחר ההצלחה ב"היא", פיניקס המשיך עם כמה סרטים ותפקידים לא רעים ב"מידות רעות" יחד עם אוון וילסון, ריס וית'רספון וג'וש ברולין, "איש ללא הגיון" עם אמה סטון, "יום נפלא", "האחים סיסטרז" ביחד עם ג'ון סי ריילי וריז אחמד ו"מריה מגדלנה", שם גילם את תפקידו של ישו, בתפקיד משני, אבל בלתי נשכח. עם זאת ולאחר כל האמור, אין ספק שהתפקיד הגדול שלו בשנים האחרונות ובכלל הוא תפקידו של הג'וקר, עליו לא מפסיקים להישפך סופרלטיבים עוד בטרם ראה אור בהקרנות בכורה פורמאליות ברחבי העולם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הידעת? הג'וקר החדש - חואקין פיניקס
סרטים בקולנוע