הידעת? סטריט פייטר

קולנוע
הסרט "סטריט פייטר", המבוסס על משחק הוידאו המפורסם, לא בדיוק היווה הצלחה גדולה מבחינה קולנועית, מצד שני הוא הכניס לא מעט כסף וזכור עד היום בזכות מספר עובדות מעניינות.

הידעת? סטריט פייטר
הידעת? סטריט פייטר

העלילה בסרט היא על כך שהמלחמה שהייתה בשאדאלו (מדינה שהומצאה לצורך העלילה בסרט) הסתיימה ובנות הברית מנסות להשליט סדר לאחר הלחימה, אבל לביסון (ראול ג'וליה) יש תוכניות אחרות והוא חוטף מטוס עם אזרחים וחיילים לאי לא מוכר אשר בשליטתו, צבא בנות הברית בכיכובו של גאיל מנסים למצוא את מקום המחבוא ולהציל את החטופים.

השחקן הפורטוריקני ראול ג'וליה, אשר גילם את דמותו של גומז אדאמס בסרט "משפחת אדאמס", הסכים לשחק את תפקיד הנבל - בייסון. כל זאת התרחש בזמן שגסס מסרטן שהתגלה בבטנו, הוא הסכים לעשות זאת כיוון שהילדים שלו אהבו את המשחק והוא רצה לככב בסרט שהם יוכלו לראות ולהינות ממנו.


מרגש גם בתור נבל - ראול ג'וליה | צילום: IMDB

הבמאי-תסריטאי של הסרט, סטיבן דה סווזה, קיבל את התפקיד לאחר שזכה להצלחה כחלק מצוות הכתיבה בסרטים: "הנרדף", "מת לחיות" ו-"48 שעות". דה סוזה, עליו הופעל לחץ רב בכדי למצוא שחקנית ראשית שתשחק את הדמות של "קאמי", ראה קרא מגזין שבו הייתה כתבה על השחקנית-זמרת קיילי מינוג והוא החליט לערוך פגישה עם קיילי מינוג ובאותו היום היא קיבלה את התפקיד.



השכר של ראול ג'וליה וז'אן קלוד ואן דאם "שתה" כמעט את כל התקציב של הסרט שהוערך בכ-35 מיליון דולר, ההערכות הן שהשכר של ואן דאם לבד היה 8 מיליון דולר, זה השאיר לדה סוזה מעט תקציב לשאר השחקנים שהיו קצת פחות מוכרים מהשניים. מי שלא הופיע בסרט בעקבות כך הוא השחקן-דוגמן פאביו לנזוני, שהיה בעבר מושא הערצתן של לא מעט נשים בעולם והיה מוכר בעיקר בשם פאביו (כמו ריטה ואדם אצלנו). פאביו היה אמור לגלם את הדמות של סאביו וגה אבל בגלל מגבלות תקציב לא הגיע לתפקיד ובמקומו גילם את סאביו וגה ג'יי טאבארה, אשר לאחרונה נצפה בסרט, שהעניק אוסקר לליאונרדו די-קפריו אוסקר, "האיש שנולד מחדש"


פאביו בחוץ, טאבארה בפנים | צילום: IMDB

הדמות הראשית - קפטן גאיל היא דמות אמריקאית ברורה, יש לדמות קעקוע של דגל ארה"ב, למרות זאת נבחר דווקא ז'אן קלוד ואן דאם הבלגי ובעל המבטא הבלגי הכבד לדמות וזאת לבקשת חברת קאפקום שהיא היוצרת והבעלים של הזכיון "סטריט פייטר". הסרט הראשון, למרות כל הציפיות וההשקעה בו, נחל כישלון די חרוץ בכל הנודע לאיכותו וקיבל ציון ממוצע של 3.9 באתר Imdb, למרות זאת יצא גם סרט המשך בשם "סטריט פייטר - האגדה של צ'ון לי" שהצליח אפילו לרדת מהציון של 3.9 לכיוון הציון הממוצע של 3.7 וכאשר כל הקאסט וצוות הבימוי התחלפו.

קאפקום רצו שכל 16 הדמויות שכיכבו במשחק "סטריט פייטר 2" יהיו בסרט, הבמאי דה סוזה הצליח לשכנע אותם שעדיף כמות קטנה יותר כדי שהצופים יצליחו לעקוב אחרי כל העלילה והדמויות ושגם עדיף שהכמות תהיה שבע, כיוון שמדובר במספר שמאוד תופס בעולם הקולנוע ובכלל, הוא הביא לדוגמא את "שבעת הסמוראים", "שבעת פלאי העולם" ו"שלגייה ושבעת הגמדים", בקאפקום השתכנעו אבל ככל הנראה היו להם תוכניות אחרות.


מה שבע? מה כמה? | צילום: IMDB

לאחר שכבר התסריט נכתב הם ביקשו להוסיף עוד שתי דמויות, דה סוזה הסכים כדי לא להתחיל ויכוח חדש, אבל זה גרר שכתוב מחדש של התסריט והעסקת שני שחקנים נוספים. לאחר מכן קאפקום ביקשו להוסיף עוד שתי דמויות ואז עוד דמויות עד שהם הגיעו למצב שכל הדמויות מופיעות מלבד פיי לונג והתסריט של דה סוזה השתנה ללא היכר, בנוסף הדבר גרר עיכובים בצילומים מאחר וחלק מהדמויות נכנסו לאחר שכבר החלו הצילומים.

לקינוח ולפינאלה קצת פחות איום ונוראי כגורל מרבית סרטי הפרנצ'ייז, משינימה (Machinima), שהיא החברה שהחייתה את הגוויה של מורטל קומבט בגרסה אינטרנטית מוצלחת, החליטה לקחת בעלות ועשתה את שלה בעודה מפיחה רוח חיים, פעם נוספת בפרויקט קבור עמוק באדמה וזאת על מנת לצפות את עצמותיו המרקיבות של "סטריט פייטר" בעור, גידים ושרירים מסוקסים. משינימה הלכו על גרסה אינטרנטית בשנת 2014, בעלת 13 פרקים בלבד וזכו לחיבת הקהל, כאשר יצאו עם Street Fighter Assassin's Fist.


יש תקווה לעתיד טוב יותר | צילום IMDB

הסדרה התמקדה בריו וקן הידועים והמוכרים לכולם וגם בשניים פחות מוכרים בשם: גוקי וגוקן. הסדרה עשתה את המאמצים הגבוהים והשתדלה לשמור על אותנטיות וויזואלית, בכל הנוגע לתלבושות והכי חשוב מבחינה כוראוגרפית, כאשר הקרבות וסגנונות הלחימה הרגישו כאילו הפעם לא זלזלו בקהל הגיימרים שהחל להתפתח בשנות השמונים והתשעים. כעבור שנתיים מתום הסדרה של משינימה, עלתה סדרה נוספת בשם Street Fighter: Resurrection, הכילה חמישה פרקים ושם נעצרה מבלי לעדכן מתי תימשך ובכלל...מתי יהיה הפרק הטלוויזיוני או הקולנועי הבא שיגרום לילידי שנות השמונים לגרגר בהנאה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הידעת? סטריט פייטר
סרטים בקולנוע