ספיידרמן חוזר אל המקורות

קולנוע
לאחר תקופה ממושכת של שמועות רבות, אולפני מארוול בשיתוף סוני אנטרטיינמנט אישרו כי איש העכביש יופיע באחד מסרטי היקום הקולנועי כחבר בצוות הנוקמים, ולאחר מכן יגיע לבתי הקולנוע עם סרט חדש בסדרת "ספיידרמן".

ספיידרמן חוזר אל המקורות
ספיידרמן חוזר אל המקורות

לפני כחמש שנים מארק ווב החל בהפקתו של "ספיידרמן המופלא" בניסיון ליצור איתחול מחודש לזיכיון הסרטים הפופולרי בכיכובו של אנדרו גארפילד כספיידרמן, בו הושקעו כ-230 מיליון דולר, אשר הביא לרווחים עצומים הנעמדים בכ-757 מיליון דולר, אך עם זאת, סרט ההמשך "ספיידרמן המופלא 2" התקשה לעמוד בציפיות המסחריות ואף נקטל על-ידי המבקרים בשלילה, וכעת סוני אנטרטיינמנט, אשר שמחזיקה בזכויות הקולנועיות על הדמות של ספיידרמן משנת 1999, החליטה לשתף פעולה עם ענקית הקומיקס - מארוול.

על פי הדיווחים המפיק קווין פייגי מאולפני מארוול ואיימי פסקל מאולפני סוני ישתפו פעולה בהפקת סרט מחודש לספיידרמן, שלוש שנים בלבד לאחר הפקת הסרט הקודם, "ספיידרמן המופלא " בכיכובו של אנדרו גארפילד. האולפנים הכריזו על שיתוף פעולה ועל פ ההסכם שנחתם ביניהם, ספיידרמן החדש יופיע בסרט מהיקום הקולנועי של מארוול לפני שאולפני סוני יפיקו סרט חדש של "ספיידרמן" המתוכנן לצאת לאקרנים ב-28 ביולי 2017. כמו כן, על-פי ההסכם סוני תמשיך לממן, להפיץ את סרטים הבאים לבוא. בנוסף, עדיין תיהיה להם שליטה מלאה על דמותו של ספיידרמן.



ההסכם והשותפות החדשה באים אחרי עשור של שמועות בין המעריצים אודות האפשרות לפיה ספיידרמן (שתמיד היה לו חלק אינטגרלי וחשוב ביקום מארוול רחב יותר כפי שזה מתבטא בחוברות הקומיקס) יהפוך לחלק מיקום מארוול הקולנועי. לספיידרמן היסטוריה של 50 שנות שיתוף פעולה עם חברי הנוקמים של מארוול. בוב אייגר, מנכ"ל ויו"ר חברת וולט דיסני (המחזיקה בבעלות על מארוול) ציין כי ספיידרמן הוא אחת הדמויות הגדולות והאהובות ביותר של מארוול. הוא הוסיף כי הם נרגשים לעבוד עם אולפני סוני על צירוף הדמות ליקום הקולנועי.

כמו כן, זיכיון ספיידרמן נחשב לאחד המצליחים בזכות חמשת סרטי ספיידרמן שיצאו עד כה "ספיידרמן", "ספיידרמן 2", "ספיידרמן 3", "ספיידרמן המופלא" ו-"ספיידרמן המופלא 2" אשר ביחד הכניסו כארבעה מיליארד דולרים.



שיבוץ תאריך יציאת הסרט ל-28 ביולי 2017 הביאה לאפקט דומינו בשלב השלישי של סרטי מארוול, כך ש"תור: ראגנארוק" ייצא לאקרנים ב-3 בנובמבר 2017, במקום יולי 2017. "הפנתר השחור" שתוכנן לנובמבר 2017 ייצא ב-6 ביולי 2018, כאשר קפטן אמריקה יוקרן ב-2 בנובמבר 2018 בעוד שהסרט "הבלתי אנושיים" ייצא לאקרנים רק ב-12 ביולי 2019.

נציגי מארוול סירבו להתייחס מה לשם הסרט הבא בסדרת ספיידרמן וההשערות השונות טוענות כי הדמות תופיע לראשונה ב"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים". בכך בעצם מתבטלת תוכניתם של אולפני סוני להפקת הסרט "ספיידרמן המופלא 3" אשר תוכנן להגיע אל מסכי הקולנוע ב-2018, וזאת אף-על-פי שהאולפנים עוד מתכננים להפיק סרט על דמותו של "ונום" ואת הסרט "ששת המרושעים" - קבוצה של נבלי-על המורכבת מדוקטור אוקטופוס, אלקטרו, מיסטריו, קרייבן הצייד, סאנדמן והנשר.



כניסת אולפני מארוול לסרטי ספיידרמן מייתרת למעשה את השתתפותו של אנדרו גארפילד בפרוייקט מאחר והאולפנים מבקשים ללהק שחקן חדש לדמות ואינה רוצה כל קשר לסרטי ספיידרמן הקודמים, לא לטרילוגיית ספיידרמן של סם ריימי ולא סרטי ספיידרמן המופלא של מארק ווב. לדברי המפיקים במארוול, האולפנים מעוניינים להפיק סיפור מקורי וחדש ויתמקדו בכך שפיטר פארקר כבר מנהל חיים כפולים הן כתלמיד תיכון והן כאיש העכביש.

על פי דיווחים עדכניים נראה כי אולפני סוני ואולפני מארוול שוקלים ללהק לתפקיד ספיידרמן את השחקנים לוגאן לרמן ("פרסי ג'קסון וגנב הברק", "כמה טוב להיות פרח קיר") או את דילן או'בריאן הזכור היטב מהסרט "הרץ במבוך" אשר הגיע אל בתי הקולנוע בספטמבר 2014.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ספיידרמן חוזר אל המקורות
סרטים בקולנוע