טריילר פארק: ההכנה לקיץ מתחילה

קולנוע
כרגיל בכל עונת אוסקרים שמכילה סרטים אוונגרדיים דרמתיים ולא מפוצצים, האינטרנט מתמלא בטריילרים והכנות לסרטים שוברי קופות שיצאו בקיץ הקרוב, ובקיץ הקרוב אין ספק שיהיו הרבה כאלה. אולי אפילו יותר מידי.

טריילר פארק: ההכנה לקיץ מתחילה
טריילר פארק: ההכנה לקיץ מתחילה

קיץ 2014 עוד ייזכר כאחד מהמושקעים והיקרים שהיו אי פעם בהוליווד, אין ספק. אבל אני מקנא באנשים שעוד מסוגלים ליהנות ולהתפעל מפיצוצי אקשן חוזרים ודמויות משעממות, כמה עוד אפשר עם סרטי הקיץ הרדודים האלו? גם שומרי הגלאקסיה (שהמבקרים אהבו באופן שונה ולא מוצדק בעליל) היה בסך הכל סרט עם אפקטים עצומים וסיפור די רדוד, וכל עניין גיבורי העל שמצילים את העולם כבר חוזר על עצמו יותר מידי. אבל קיץ 2014 הולך על הנוסחה בדרך משודרגת; נוסטלגיה והמשכים. כמעט ואין סרט נודע שיצא בקיץ הקרוב שלא מבוסס על סדרה ישנה, סרטים מתמשכים לאורך שנים שכולם ילכו לראות כי 'גדלו עליהם', או משהו בסגנון. בזמן האחרון הופצו במשחק הסופרבול לא מעט טריילרים חדשים, וכמו כן גם באתרי היוטיוב השונים של המפיצים. הנה ההתייחסות הרחבה לכל הטריילרים המטופשים או פחות שיצאו בזמן האחרון:

"הנוקמים: עידן אולטרון", 30/04/2015

#t=71

אני לא יודע אם הפעם הם מעמידים פנים שהם לוקחים את הסרט ברצינות או שזה באמת הולך להיות כזה, אבל אם כן, אוי ואבוי, זה כל כך מדכא. המוזיקה האפלה, ההילוך האיטי, הצילומים האפלים. למה, לעזאזל? אני באמת אמור להתחבר למלנכוליה ולדיכאון של גיבורי על צבעוניים? האם הסרט הזה הולך חלילה להיות גם מצחיק? האם הוא יחדש משהו מהסרט הראשון למרות שנראה אותו הדבר לחלוטין? החלק החיובי הוא שהאפקטים נראים מעולה. אבל מאפקטים הפסקתי להתלהב כבר ממזמן.

"אנטמן", 16/07/2015



עוד סרט של מארבל, וגם הוא נראה מדכא, אפלולי ולוקח את עצמו ברצינות רבה מידי, אבל פייטון ריד שם, והבדיחה בסוף גם מעוררת תקווה לכך שזה יהיה סרט שהוא גם וגם, גם רציני וגם מצחיק, גם אפל וגם צבעוני. בכל מקרה, משהו בטריילר הזה פחות מגוחך משאר הטריילרים הרציניים של מארבל. נראה שהסרט עשוי טוב ובאופן אמין, ונראה גם סרט די מגניב, גיבור על המרחף על נמלה, זה בהחלט משהו חדשני שאשמח לראות, עם כל הקלישאות.

"ארבעה מופלאים", 06/08/2015



נאומים קלישאתים חוצבי להבות למוזיקת כינורות ברקע? ברצינות? עד כמה מארבל ימשיכו עם הנוסחה המשעממת הזאת? אני דווקא מכיר את ארבעת המופלאים, מכיר את הקומיקס היטב וגם מכיר את הסדרות והסרטים הישנים. הסרט הזה נראה משעמם, יחדש את כל מה שלא צריך לחדש, והכל ברצינות, באדישות, ובאפלות, כי גיבורי על הם אפלים, כמובן. נראה מרגע לרגע שאולפני מארבל מנסים לחכות את אולפני DC, לא מבינים הם שסגנונם הוא אחר לגמרי, אבל זה בסדר. לחובבי גיבורי העל הסרט הזה יהיה תענוג על פי הנראה. מוקדם מידי לשפוט, אבל לחובבי הקולנוע האיכותי - פחות.

סיימנו עם סרטי גיבורי העל לבינתיים, וכעת נתחיל עם שאר סרטי הקיץ שיבלעו בניהם, בעיקר מהסופרבול.

"מהיר ועצבני 7", 02/04/2015



הטריילר הזה פורסם בסופרבול, כמובן, והוא כנראה הטריילר הטוב ביותר שפורסם בו. אני דווקא נוטה לחבב את סדרת "מהיר ועצבני", לא מבריקה אבל מירוצי המכוניות עשויים היטב והסרטים הללו בדרך כלל גם נוטים להצחיק ולבדר, וסצנות האקשן שם מגניבות לא פחות מהחלליות הגדולות ב'נוקמים' למיניהם. הטריילר הזה נראה כמו כל מה שהיה בסדרה הזאת רק יותר: יותר מכות, יותר מכוניות, יותר אפקטים, יותר גדול. למען האמת, אני די מתחרט שצפיתי בטריילר עכשיו, הייתי רוצה לראות את זה בקולנוע.

"עולם היורה", 11/06/2015



הסרט שדיברו עליו במשך 10 שנים נראה כמו סרט ששווה את הדיבור. אם לא האמנו שאפשר לחדש את פארק היורה הוא מוכיח שניתן עדיין לחדש, הדינוזאורים כאן נראים פשוט מדהים, והסרט הזה נראה כיפי, מפחיד וצבעוני להחריד. החיסרון היחיד הוא כריס פראט, שכבר הוכיח שכישרון משחק גדול אין בו, אבל אני מאמין שבסרט קיצי ומרהיב כמו זה הוא לא יזיק במיוחד.

"בחזרה למחר", 21/05/2015



פרסומת זו שודרה בסופרבול, והאמת, משדרת גישה חיובית וחשק עז לראות איך הפרוייקט הזה יראה בסופו של דבר. ג'ורג' קלוני ובריט רוברטסון נכנסים לעולם של פלא וקסמים המתקשר אל הדיסני לנד, ולדעתי זה נראה כל כך חמוד ומקסים שלא ארצה להחמיצו. מצד שני, האפקטים כרגיל מוגזמים למדי.

"טד 2", 25/06/2015



דווקא אני בתור האחד שאהב את 'פאמילי גיא' לא התחברתי אל טד הראשון, וכעת גם טד השני נראה בינוני לא פחות. הגדולה של סת' מקרפלן היא רפרנסים למבוגרים ולמותגים אמריקאים ישנים (אם נותרה בו גדולה אחרי "מליון דרכים להתפגר"), והסרטים הללו יותר מידי מתמקדים בבדיחות גסות של דובים מדברים ולא באותם הרפרנסים הישנים כמו ב"איש משפחה". עדיין, נראה די חביב, לצפייה ביתית בארוחת הצהריים כמובן.


והטריילר שהכי עורר בי חשק עד כה הוא פרוייקט האנימציה המבריק של פיקסאר:

"הקול בראש", 18/06/2015



פיקסאר לעולם יהיו טובים במה שהם עושים: סרטי אנימציה רעיוניים וחדשניים המיועדים לילדים ולמבוגרים כאחד, והסרט הזה, בתור סרט רעיוני פשוט מעורר בי חשק וקנאה, כמה יצירתיות וכמה חמידות. "הקול בראש" נראה שמספר על הדמויות הקטנות שחיות בתוך הראש שלנו, אנשים קטנים אשר יושבים בתוך מוחנו וקובעים החלטות, מפרשים התלבטויות והופכים את כל הקונפליקטים הרגשיים שלנו לפשוטים להפליא. זה, נראה, כמו סרט מקורי. זה, נראה, כמו הסרט הכי טוב שיצא בקיץ הקרוב. אני רק מאחל הצלחה רבה.

אז אלו היו הטריילרים שיצאו בתקופה האחרונה, מהסופרבול מהרשת, ההכנה לקיץ 2014 שמצד אחד נראה מרהיב ומצד שני די משמים. האם קיץ 2014 יצליח להפתיע למרות ההכנות המטעות? את כל אלו נדע בקרוב. בינתיים, נשתדל ליהנות מעונת האוסקרים הנוכחית שלנו שמתגלה כטובה במיוחד מרגע לרגע.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טריילר פארק: ההכנה לקיץ מתחילה
סרטים בקולנוע