מכוניתו של ג'יימס בונד מוצעת למכירה

קולנוע
מי היה מאמין?, מכונית האספרי המוכרת מסרטו של לואיס גילברט "המרגלת שאהבה אותי", מוצעת למכירה לאחר כעשרות שנים על-ידי חברת RM אשר תייצג את המכונית-צוללת בלונדון.

מכוניתו של ג'יימס בונד מוצעת למכירה
מכוניתו של ג'יימס בונד מוצעת למכירה

כשלושה עשורים עברו מאז שיצא לאקרנים הסרט העשירי במספר בסדרת סרטי הריגול והמתח של ג'יימס בונד, "המרגלת שאהבה אותי" בו כיכב רוג'ר מור האגדי שכיום בן 85 נינוח ונהנה משארית חייו. עם זאת, לאחרונה הופתענו לגלות כי הסתירו ממעריצי סדרת הריגול פריט מאוד חשוב tar נחשף בתחילת השבוע. מדובר בלוטוס אספרי, המכונית המפורסמת ביותר מסדרת סרטי ג'יימס בונד, שהיא גם אחת הנדירות בשל כישורי הצלילה שלה. וכעת, ניתנה ההזדמנות לרכוש את המכונית ההיסטורית למרבה במחיר.

הדיווח מגיע מהעיתון האמריקאי ה"ניו-יורק טיימס", שעל-פי הדיווח המכירה הפומבית תתקיים בפארק באטרסי שבלונדון ב-9 לספטמבר למשך יומיים בלבד. הלוטוס אספרי הוסתרה מעיניי הציבור במשך עשרות שנים, וכעת מוצעת למכירה על ידי בית המכירות הפומבי RM. לדברי מנכ"ל החברה מדובר "במכונית היחידה שנבנתה במיוחד עבור הצלילה מתחת למים", סיפר מקס ג'ראדו אשר שלח לעיתון הניו-יורק טיימס את המייל: "מדובר באחת המכוניות המפורסמות ביותר בכל הזמנים. במהלך השנים, מיליוני צופי סדרת סרטי ג'יימס בונד נדהמו לראות כיצד הלוטוס הופכת לצוללת בלחיצת כפתור אחת". סיפר מקס אשר תיאר את המכונית כ"האבזר הימי האולטימטיבי".

לאלו מכם ששכחו במה מדובר;



המכונית נבנתה על ידי חברת "Perry Oceanographic" הממוקמת בפלורידה, כמו כן, בתקופת צילומי הסרט "המרגלת שאהבה אותי" את הלוטוס אספרי ניווט מתחת למים דון גריפין שבעברו היה לוחם בשייטת האמריקנית או בשמה העדכני "יחידת אריות" (אותה אחת שהתנקשה בבן לאדן). צילומי הסרט התבצעו באיי הבהאמה אשר בהם צולמו סצנות המכונית תחת המים הצלולים. תאמינו או לא, אבל כשבעה מכוניות לוטוס אספרי נקנו כדי לאבזר אחת מהן שתצליח לצלול מתחת למים.

אז, בשנת 1976 עלות הרכבת המכונית נאמדה בכ-100 אלף דולרים, שכיום מכוניות מסוג הלוטוס אספרי במצב מצוין שוות כחצי מיליון דולר. כמו כן, לאחר שהמכונית הוצגה בפרימיירת הסרט "המרגלת שאהבה אותי", העבירו אותה למתקן אחסנה בניו-יורק למשך עשר שנים, עד שזוג אנונימי ובר מזל רכש את המכונית הרב שימושית שהחליטו להשאירה תחת אחסנה מבוקרת, ומדי פעם להציגה בבכורת סרטי ג'יימס בונד.

מי יהיה הקונה בר המזל?



הלוטוס אספרי הייתה מסדרת ה-S1 אשר הוצגה לראשונה בתערוכה בעיר האורות ב-1975, המכונית הידנית מאובזרת במנוע גדול בעל נפח של 2.0 L המצוייד בכ-160 כוחות סוס. בעקבות משקלה הקל (יוצרה מפייברגלס בדומה לקורבט), היא זינקה מהמקום כמו טיל בליסטי ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות כשהמהירות מרבית היא 222 קמ"ש.

לחברת RM יש ניסיון במכירת מכוניות קלאסיות מסרטי הסוכן 007, בשנת 2010 הם מכרו את האסטון מרטין DB5 המפורסמת אשר הופיעה בסרטים "גולדפינגר" ו-"כדור הרעם" ב-4.4 מיליון דולר - הנחשב לשיא. כמו כן "הניו-יורק טיימס" ציין כי באותה השנה נמכרה אסטון מרטין של אחד מעובדי החברה RM, דון רוז שמכוניתו כיכבה בסרטו של סם מנדס "סקייפול" בכיכובו של דניאל קרייג.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מכוניתו של ג'יימס בונד מוצעת למכירה
סרטים בקולנוע