"בעשב הגבוה": העשב גבוה, הרמה בסרט קצת פחות

ביקורות
"בעשב הגבוה" מצטרף לרשימה ארוכה של סרטים שבהם הרעיון הראשוני טוב, אך אינו מפותח מספיק לכדי משהו איכותי ולכן עובר לבינוניות מייגעת

"בעשב הגבוה": העשב גבוה, הרמה בסרט קצת פחות
"בעשב הגבוה": העשב גבוה, הרמה בסרט קצת פחות

בביקורת על הסרט "דוקטור סליפ" של סטיבן קינג הזכרנו לא מעט ספרים של סטיבן קינג שהפכו ללהיטים קולנועים, אבל כמו האימרה המפורסמת "בשביל להכין חביתה צריך לשבור כמה ביצים", על כל סרט טוב כמו "חומות של תקווה" או "מיזרי", יש לא מעט סרטים כמו "המגדל האפל" ו"1922", שנופלים במקרה הטוב על הצד הבינוני של הוליווד - "בעשב הגבוה הוא אחד כזה"; הוא לא ממש רע, אבל הוא מאבד את דרכו מהר מאוד.

שדה בעל עשה גבוה הוא בדרך כלל לא משהו שמזמין להיכנס אליו וזאת מהחשש ללכת לאיבוד בשדה שכזה. ככל הנראה זה היה הכיוון, אשר ממנו נוצר הספר ובעקבותיו גם הסרט. עלילת הסרט מספרת על צמד האחים: בקי וקאל, הנוסעים לקנזס; בקי ההריונית מתחילה לחוש בחילה, היא מבקשת מקאל לעצור את הרכב, הם נעצרים ליד כניסה נטושה ושדה בעל...ניחשתם נכון, עשב גבוה. בזמן שבקי מקיאה להנאתה השניים שומעים קול של ילד שקורא להם להיכנס לשדה והשניים, שלא מבינים שהם נמצאים בסרט אימה שנכתב ע"י משפחת קינג, עושים את הטעות ונכנסים לשדה, מה שמוביל לכך שהם לא ממש מצליחים לצאת ממנו.


נשבעת לך שעשיתי שחי | צילום: Imdb

וינצ'נזו נטלי, במאי הסרט, ככל הנראה שמר את מרבית התקציב לסרט על מנת ללהק את האיש שבשנים האחרונות שמו נרדף עם סרטי האימה - פטריק וילסון (סדרות סרטי "הרוע שבפנים" ו"לזמן את הרוע", כמעט על כל ענפיה), כאשר מלבד הווילסון הכוכבים הראשיים הם שחקנים צעירים ואלמוניים שעושים עבודה לא רעה והם בטח לא הבעיה בסרט. הבעיה העיקרית בו הוא שנראה שהרעיון עובר מיצוי מהר מאוד, כאשר השניים נכנסים לשדה ואחרי כמה דקות טובות ומעניינות שהם מבינים שהם לא יצליחו לצאת, הציפייה מהסרט שהוא יפנה לכיוון אחר ויעלה שלב, אך נראה שנטלי מעדיף להתעסק יותר בתפאורה וקוסמטיקה מאשר להסביר פרטים חשובים יותר לצופים ובעצם יוצר תחושה כי הסרט הזה, כמו רבים הדומים לו, מתחיל עם רעיון מלא בפוטנציאל, אבל לא מצליח להתרומם לאחר ההתחלה.

נראה כי יש איזה עניין מסוים ועמוק יותר בין האח לאחות אבל הנושא הזה לא מקבל תהודה רחבה והמקסימום מסתכם במשפט אחד בקושי. כמו כן, גם ניכר כי יש קצת יותר עומק בדמות של האב (רוס), אבל הצופים עדיין לא מקבלים שום עומק מלבד כמה שניות, שהוא מספר על כך שלפני שהתחתן הוא היה בלהקה. כמעט שום פרט חשוב לא מקבל עומקים או מפותח מעבר לבנאליות; באמצע השדה נמצאת אבן שכביכול אמורה להיות התשובה לכל מה שמתרחש, אבל גם האבן ומה שהיא אמורה לעשות או מאיפה היא באה לא מקבלת מספיק התייחסויות וכמובן גם לא הדמויות, אפילו כאשר יש כבר ניסיון להעמיק בחלק מהדמויות נראה כי מדובר בניסיון מועט ומאוחר מידי.


אל תשמעי את הביקורת, היא לא מחמיאה | צילום: Imdb

להבדיל מהסרט עצמו, דווקא הצוות שעובד מאחורי הקלעים של הסרט מעניין מאוד, זה מתחיל בצמד הסופרים ולכן גם הכותבים של התסריט - סטיבן קינג וג'ו היל, או ליתר דיוק ג'וזף הילסטורם קינג, הבן של סטיבן קינג. השניים כתבו את הספר ביחד והשאירו את היצירה שלהם בידיו של וינצ'נזו נטלי שדווקא מפציע מידי פעם עם סרטים או סדרות ששווים קצת יותר מהתוצרת האחרונה שלו (בין היתר "קיוב", "איחוי" ואפילו שני פרקים של הסדרה "ווסטוורלד") אך נראה שלמרות הצוות הנהדר, העטיפה יפה אבל המתנה בפנים מאכזבת וזה מה שמקבלים לאחר ציפיות גבוהות - דשא גבוה, אבל הסרט בינוני.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 4 שנים
סרט מוזר ולא מעניין
כתוב תגובה משלך על "בעשב הגבוה": העשב גבוה, הרמה בסרט קצת פחות
1
סרטים בקולנוע