"ליל האימה 2: דם חדש": ערפד ורע לו

קולנוע
סרט ההמשך לחידוש הערפדי לא מביא איתו בשורה מרעננת, להפך. הוא קובר את זכרונותיו העמומים של הסרט הראשון ומותיר תפילה שלא יימשך הלאה.

"ליל האימה 2: דם חדש": ערפד ורע לו
"ליל האימה 2: דם חדש": ערפד ורע לו

גילוי נאות, רלוונטי או לא, אבל לא ראיתי את הסרט המקורי הראשון ולא את סרט ההמשך שלו ועם זאת אוכל להעיד כי החידוש בכיכובם של כמה שמות טובים בתעשייה, היה סבבה לגמרי בעיניי. אנטון ילצ'ין היה בתפקיד הראשי, לצידו היו עוד כמה שמות טובים כמו: טוני קולט שהופכת להיות אמא להשכרה בכל מיני סרטים לאחרונה, כריסטופר מיינץ פלאזה החנון הנצחי ואימוג'ן פוטס בתפקיד השווה של השכבה, על הדרך גם קיבלנו את דייב פרנקו (האח של ושחקן עולה בזכות עצמו) ואפילו את כריס סרנדון, השחקן מהסרטים המקוריים, בתפקיד קטנטן.



ממולו עמד חצי אדם חצי ערפד, קולין פארל, האיש הרע, ליתר דיוק הערפד חושף השיניים. הוא היה השכן שלו ממול, שעוסק בפעילות ערפדית ומאת'ר פאקר בפוטנציה. הסרט היה עם הומור ונראה שמצליח לצאת קצת מגבולות סרטי הערפדים הקלאסיים ומצליח להיות קומדיית אימה מוצלחת דרך עזרה של הקאסט המככב המצוין.

ואז מגיע סרט ההמשך. כאשר הסתבר לי שגם היה סרט המשך לסדרה המקורית ובצפייה בסרט השני בסדרה החדשה, נראה שהעלילות של שני החדשים התערבבו בתוך שתי העלילות של הישנים והפכו להיות מן משמש ריאות וקרביים סמיך שלקח והשאיל מכל אחד מספר נקודות. הסרט השני הוא פשוט זבלון ערפדים שמשתמש בקאסט של אנונימיים וחסרי כשרון משחק, שהסרט הזה הוא אחד מפסגות היצירות בהם שותפו ועובדה זו לבדה אמורה להעיד על איכות המשחק שלהם.



קאסט קטן וחסר כשרון, שחוץ משימוש בציצים מזדמנים אין יותר מדי מה לכתוב או לאמר על הסרט הזה מעבר לסרטי ערפדים בינוניים ומטה, מה שכן אפשר לומר הוא שהסרט דווקא כן הולך בליין של הראשון מבחינת השכן (הפעם שכנה) הערפד וכמו כן הוא משתמש בטכניקות הפחדה קלאסיות על גבול הקלישאתיות ומרוב שכולם מחכים לקטע ההפחדה וההקפצה, גם כאשר הוא מגיע בתזמון הידוע מראש, הוא מצליח להקפיץ, אבל זוהי אינה הפחדה טובה כמו שרצית, אלא אחת זולה כזאת, שמעוררת שאט נפש ועצבים.

העלילה לוקחת את גיבור הסרט הקודם (שאינו אנטון ילצ'ין הפעם) לחופשה ברומניה עם אותה החברה מהסרט הקודם ועם סכסוך בגידה בתווך וניסיונות השלמה בין לבין.



הפעם השכנה ממול היא המרצה הסקסית של השניים שמפתה את קורבנותיה לסקס ונשיכה והכל בעיר של הערפד המקורי מכל, דרקולה. הסרט מכיל מספר אלמנטים של ז'אנר הערפדים, אבל עשוי ברמה נמוכה הן מבחינת בימוי והן מבחינת משחק. השחקנים אינם אמינים והבימוי די חובבני ופשוט מביישים את החידוש לסרט הראשון, לא מעניין ולא מפתיע בשום צורה. מלבד מעט אימה ושיניי ערפדים חשופות וכמובן חזה נשי, שהפך להיות חובה בסרטי ערפדים עכשויים, אין יותר מדי מה לספר הלאה. אפשר לבקש ולקוות שהסרט המחודש הנוכחי יהיה האחרון וימשיך את הקו של אלו המקוריים ויעשה עצירה בפרק השני שמדרדר את הרמה לכיוון מטה.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ליל האימה 2: דם חדש": ערפד ורע לו
סרטים בקולנוע