ניל ג'ורדן חוזר למחוזות הערפדים

קולנוע
הבמאי האירי זוכה האוסקר, ניל ג'ורדן אשר ביים את "ראיון עם הערפד: זיכרונותיו של ערפד" עטור השבחים, מחזיר אותנו אל עולם הערפדים בסרטו החדש "צמאות לדם".

ניל ג'ורדן חוזר למחוזות הערפדים
ניל ג'ורדן חוזר למחוזות הערפדים

"ראיון עם הערפד: זיכרונותיו של ערפד" של ניל ג'ורדן הוא אחד מסרטי הערפדים הטובים ביותר שנוצרו עד כה אשר יצא לבתי הקולנוע אי שם בשנות ה-90 בעודו חמוש באנסמבל שחקנים מבריק בראשותם של טום קרוז, בראד פיט ובמעריציה הגדולים של אחת הסופרות המצליחות כיום, אן רייס אשר כתבה את "ראיון עם הערפד". דמויותיהם המוחצנות של קרוז ופיט הצליחו לרגש בדמותם של זוג ערפדים מיוסרים המופיעים במספר סצנות אשר מחזירות את הארוטיות עם האלמנט ההומוסקסואלי. כמו כן, הסרט זכה להצלחה אדירה הן בביקורות והן בקופות כאשר גרף כ-223 מיליוני דולרים ברחבי העולם ועוד כשמדובר בשנות ה-90.

אולם מאז שנות ה-90 ג'ורדן שמר מרחק מעולמם האימתני של הערפדים והמשיך להביא יצירות נוספות כגון; "מייקל קולינס" (בכיכובו של ליאם ניסן הענק), דרמת הפשע "גניבה זולה" (בכיכובו של ניק נולטי הנהדר), "ארוחת בוקר על פלוטו" (בכיכובו של השחקן האירי קיליאן מרפי) וסרטו החביב "האמיצה" (בכיכובה של ג'ודי פוסטר). כעת, ולאחר הסרטים הכה מוצלחים שהביא בשנים האחרונות, ג'ורדן חוזר לעולם הערפדים בסרטו החדש "צמאות לדם".

עלילת הסרט מתמקדת בדמותה של אלינור (סירשה רונאן, "גוף מארח"), ערפדית אשר חיה עם אמה קלרה (ג'מה ארטרטון, "קוטלי המכשפות"). לאחר שהשתיים בורחות מעברן, הן מגיעות לעיירת חוף שקטה, שם הן מנסות להסתתר מרודפיהן. אלינור התמימה מתיידדת עם נער צעיר בשם פרנק (קיילב לנדרי ג'ונס, "המבריח") אך איתו היא עושה את טעות חייה כאשר היא מגלה לו את סודה האפל.



את התסריט כתבה מוירה בופיני אשר לקחה חלק בהצלחת סרטו של סטפן פרירס "תמרה דרו", סרט קומדיה שנון עם כתיבה מעולה ודמויות מצוינות בכיכובם של ג'מה ארטרטון, לוק אוונס ודומיניק קופר. בין היתר היא גם הייתה אחראית על כתיבת התסריט לסרטו של קארי פוקונגה "ג'יין אייר", סרט דרמה מעולה המבוסס על הרומן הגותי של הסופרת הידועה שרלוט ברונטה אשר הפך לאחת היצירות הספרותיות הידועות ביותר בעולם כולו.

הסרט "צמאות לדם" הוקרן לראשונה בשנה שעברה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי שבטורונטו ומשם עשה את דרכו להקרנות בפסטיבלים נוספים ברחבי העולם כגון; פסטיבל גלזגו שבבריטניה, בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של איסטנבול ולאחרונה גם בפסטיבל הסרטים טרייבקה אשר נערך לפני כחודש בעיר ניו-יורק. מועד ההפצה שנקבע לארצות הברית הוא בחודש יוני הקרוב. לגבי ארצנו הקטנטנות, המפיצים עדיין לא עדכנו אותנו, אך ייתכן שהסרט יגיע לאקרנים במהלך השנה או בתחיל 2014.

לצידם של ג'מה ארטרטון וסירשה רונאן מככבים תום הולנדר ("מבצע ואלקירי"), ג'וני לי מילר ("טריינספוטינג "), דניאל מייז ("פאנץ' 119"), סם ריילי ("בדרכים") ואפילו הכוכב הישראלי שהתחיל לעשות רעש בארה"ב, אורי גבריאל אשר כיכב בשנה שעברה בסרטו של כריסטופר נולאן "עלייתו של האביר האפל" לצידו של כריסטיאן בייל.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ניל ג'ורדן חוזר למחוזות הערפדים
סרטים בקולנוע